ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ του συλλόγου "ΑΡΤΕΜΙΣ"
2/10/2017
Αγαπητοί συμπατριώτες και φίλοι
Όπως πληροφορηθήκαμε, την Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος έδωσε το «πράσινο φως» για την καταστροφική υποβάθμιση του δήμου Μονεμβασίας, εγκρίνοντας τους Περιβαλλοντικούς Όρους για τη Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου – Κρήτης (Υ/Σ ΜΟΛΑΩΝ – Υ/Σ ΧΑΝΙΩΝ).
Αυτό το έκανε ο κ. Φάμελλος και η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
1) ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΝΤΑΣ με άκρως αυταρχικό τρόπο τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, του Λιμεναρχείου Νεαπόλεως και άλλων αρμόδιων Υπηρεσιών
2) ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ αλαζονικά για την προσφυγή στο ΣτΕ του συλλόγου «ΑΡΤΕΜΙΣ» και δημοτικών συμβούλων του Δήμου Μονεμβασίας (14/11/2016)
3) ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ προκλητικά τη βούληση της τοπικής κοινωνίας, όπως αυτή εκφράζεται από την απόφαση του Δήμου Μονεμβασίας, τη θέση 32 συλλόγων και φορέων της ευρύτερης περιοχής και τους 3.000 συμπολίτες μας που, μέσω των επίσημα καταγεγραμμένων υπογραφών τους, έχουν ζητήσει ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ της χερσονήσου του Μαλέα, όσον αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ «ΕΡΓΟ»
Όσον αφορά τον Δήμο Μονεμβασίας, η διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, όπως αυτή εγκρίθηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προβλέπει:
Όσον αφορά τον Δήμο Μονεμβασίας, η διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, όπως αυτή εγκρίθηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προβλέπει:
1) προσαιγιάλωση του καλωδίου διασύνδεσης στα Βάτικα σε περιοχή ενταγμένη στο Δίκτυο Νatura 2.000. Το καλώδιο θα περνάει ΕΝΤΟΣ του Όρμου Βατίκων, μια περιοχή προτεινόμενη ως θαλάσσια ζώνη NATURA 2000, αλλά και υποψήφια για τον χαρακτηρισμό "Hope Spot - Σημείο Ελπίδας" του διεθνούς οργανισμού Mission Blue
2) Από εκεί, υπόγειο δίκτυο 9,3 χιλιομέτρων και κατόπιν ΕΝΑΕΡΙΟ δίκτυο με πυλώνες συνολικού μήκους 27,5 χιλιομέτρων έως τους Μολάους, απαρτιζόμενο από 16 ιστούς και 65 πυλώνες υψηλής τάσης, οι οποίοι θα εγκατασταθούν ΚΑΙ σε ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ εκτάσεις (άραγε πότε θα το μάθουν οι ενδιαφερόμενοι;…).
3) Για την πρόσβαση στις θέσεις κατασκευής των πυλώνων και των ιστών προβλέπεται η διάνοιξη 59 δρόμων (!) συνολικού μήκους 18,8 χιλιομέτρων στη χερσόνησο του Μαλέα.
4) Το εναέριο δίκτυο με τους 16 ιστούς και τους 65 πυλώνες διέρχεται από ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Πάρκο Αγίου Νικολάου Μονεμβασίας, παραδοσιακός οικισμός Κουλεντίων, κ.α.), καθώς και από προτεινόμενες περιοχές ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ μέσω του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού Βοιών (ΓΠΣ Βοιών), ο οποίος εκκρεμεί από το 2003(!), με ευθύνη των συναρμόδιων Υπουργείων (Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης). Ο λόγος είναι σαφής: εάν υπογραφεί ως έχει, τα νομικά και άλλα κωλύματα θα είναι αξεπέραστα για τη διέλευση του εναέριου δικτύου κατά μήκος της Χερσονήσου του Μαλέα.
5) Οι δρόμοι που θα διανοιχθούν και οι πυλώνες και οι ιστοί που θα εγκατασταθούν, «θάβουν» μια για πάντα τις επίσημες προτάσεις να χαρακτηριστεί η Χερσόνησος του Μαλέα «Τοπίο Διεθνούς Σημασίας» και «Περιφερειακό Πάρκο». Με ό,τι κι αν αυτό σημαίνει για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής με κεντρικούς άξονες το Τοπίο και τον Πολιτισμό της.
ΚΑΙ ΟΙ…ΑΠΕ
Στους λόγους για τους οποίους γίνεται το έργο δίνεται έμφαση στην «ανάπτυξη της Κρήτης» και τη «βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της Κρήτης», αλλά και την «απορρόφηση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ τόσο στην Πελοπόννησο, όσο και στην Κρήτη».
Στους λόγους για τους οποίους γίνεται το έργο δίνεται έμφαση στην «ανάπτυξη της Κρήτης» και τη «βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της Κρήτης», αλλά και την «απορρόφηση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ τόσο στην Πελοπόννησο, όσο και στην Κρήτη».
…Περιγράφεται, δηλαδή, ΡΗΤΩΣ και ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ πλέον αυτό που αρνούνταν μετά βδελυγμίας οι ηγεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του ΑΔΜΗΕ. Ότι πίσω από το καλώδιο κρύβονται και τα «χατήρια» προς τους «επενδυτές» των αιολικών…
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ…
1) Νομιμοποιείται με τη σφραγίδα της ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και, άρα, της Κυβέρνησης, το εξώφθαλμο ΣΚΑΝΔΑΛΟ της προκλητικά διακριτής συμπεριφοράς σε βάρος της Λακωνίας και ειδικά της χερσονήσου του Μαλέα, με την υπογειοποίηση ΟΛΟΥ του δικτύου στην Κρήτη, ενώ «σουβλίζεται» με πυλώνες ο Δήμος Μονεμβασίας (καθώς, κατά τα στελέχη του Υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ, η Κρήτη είναι τουριστική περιοχή, ενώ ο Δήμος Μονεμβασίας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!!!)
1) Νομιμοποιείται με τη σφραγίδα της ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και, άρα, της Κυβέρνησης, το εξώφθαλμο ΣΚΑΝΔΑΛΟ της προκλητικά διακριτής συμπεριφοράς σε βάρος της Λακωνίας και ειδικά της χερσονήσου του Μαλέα, με την υπογειοποίηση ΟΛΟΥ του δικτύου στην Κρήτη, ενώ «σουβλίζεται» με πυλώνες ο Δήμος Μονεμβασίας (καθώς, κατά τα στελέχη του Υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ, η Κρήτη είναι τουριστική περιοχή, ενώ ο Δήμος Μονεμβασίας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!!!)
2) Εάν το έργο υλοποιηθεί ως έχει, αποδεικνύονται ως άκρως ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΕΣ και άνευ ΟΥΣΙΑΣ οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, από το βήμα του Περιφερειακού Συνεδρίου Κρήτης προ ολίγων ημερών (21/9/2017) περί «περιβαλλοντικής ευαισθησίας της Κυβέρνησης» και προτάγματος της «βούλησης των τοπικών κοινωνιών» όσον αφορά τα έργα που αφορούν την Ενέργεια
3) Εάν το έργο υλοποιηθεί ως έχει, αποδεικνύονται απολύτως ΨΕΥΔΕΙΣ και ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΕΣ με την κυβερνητική πρακτική οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού και κυβερνητικών στελεχών ότι «δεν τάσσονται υπέρ των όποιων επενδύσεων, αλλά μόνον υπέρ εκείνων που σέβονται το Περιβάλλον και γίνονται με όρους Νομιμότητας»
Είναι σαφές ότι, με βάση τη συγκεκριμένη απόφαση, η Κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και έρχονται σε ΕΥΘΕΙΑ αντίθεση με τη βούληση της τοπικής κοινωνίας και τις αποφάσεις της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, αλλά και σε ΕΥΘΕΙΑ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τα όσα δηλώνουν περί περιβαλλοντικής ευαισθησίας και σεβασμού στη βούληση των τοπικών κοινωνιών.
Είναι σαφές ότι εάν προχωρήσει η υλοποίηση του έργου με βάση την απόφαση του Υπουργείου, τότε η Κυβέρνηση θα έχει επιλέξει, προκειμένου να υποστηρίξει το αφήγημα των «επενδύσεων», να ευνοήσει την Κρήτη (προφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους…), αλλά να «βιάσει» τη Λακωνία.
Από την πλευρά μας, τόσο εμείς ως Σύλλογος «ΑΡΤΕΜΙΣ», όσο και οι υπόλοιποι 31 σύλλογοι και φορείς που συνυπέγραψαν το Κείμενο Διαμαρτυρίας, δεν είμαστε κατά της «επένδυσης», αν και έχουμε προτείνει προσφορότερα και οικονομικότερα «σενάρια», εάν το ζήτημα είναι η ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης.
Αυτό που απαιτούμε είναι η αλλαγή της ΧΑΡΑΞΗΣ της προτεινόμενης όδευσης του καλωδίου, ούτως ώστε να ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΕΙ τη χερσόνησο του Μαλέα. Κι έχουμε και ως προς τούτο προτείνει λύσεις, τις οποίες η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του ΑΔΜΗΕ απορρίπτουν ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΑ. Γεγονός που υπονοεί την εξυπηρέτηση ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ βάσει της χάραξης την οποία αποφάσισαν.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ, έστω και την υστάτη ώρα, τα αιτήματά μας να γίνουν ΑΠΟΔΕΚΤΑ.
Επαναλαμβάνουμε ότι δεν θα γίνουμε «οι Σκουριές του Νότου» όπως πολλοί μας χαρακτηρίζουν ήδη. Θα υπερασπιστούμε το δίκιο και την ιδιαίτερη πατρίδα μας με κάθε τρόπο.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΑΡΤΕΜΙΣ»
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου