Αγαπητοί μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί,
εύχομαι καλή σχολική χρονιά με δύναμη και αισιοδοξία, για τα όνειρα
και τις ανάγκες σας, για αξιοπρεπή ζωή, για ένα σχολείο σύγχρονο και
δωρεάν, που πραγματικά θα μορφώνει και θα διαπαιδαγωγεί ισότιμα
όλα τα παιδιά.
Για να ικανοποιηθεί όμως ένα θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα σαν κι
αυτό της μόρφωσης, που συνδέεται τόσο στενά με το μέλλον του κάθε
παιδιού, αλλά και της κοινωνίας συνολικά, δεν φτάνουν οι ευχές.
Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά τα παιδιά μας θα αντικρίσουν ένα
σχολείο - μικρογραφία του κόσμου που ζούμε. Του κόσμου της
εκμετάλλευσης, της αδικίας και του ανταγωνισμού, όπου το κέρδος των
λίγων καθορίζει τις ζωές μας, το παρόν και το μέλλον μας.
Δεν είναι τυχαίο που σε ένα τέτοιο σύστημα δεν καλύπτονται τα
σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα του συνόλου της εκπαιδευτικής
κοινότητας.
Αλήθεια, πώς μπορεί να ανταπεξέλθει π.χ. ένας νεοδιόριστος
εκπαιδευτικός των 776 ευρώ, όταν μόνο για το ενοίκιο θα πρέπει
να καταβάλει πάνω από τον μισό μισθό του;
Ποιος σχεδιασμός αναβάθμισης της εκπαίδευσης είναι αυτός
που επιβάλλει κατάργηση ειδικοτήτων, οπως στο ΕΠΑΛ Σπάρτης,
κόβοντας τα όνειρα των παιδιών που έχουν επιλέξει
συγκεκριμένο τομέα επαγγελματικής αποκατάστασης?
Ποιος μπορεί να μας εξηγήσει οι συγχωνεύσεις –
συμπτύξειςτμημάτων που πραγματοποιήθηκαν από το Υπουργείο
Παιδείας (και) στον Νομό Λακωνίας,( στον δήμο μας η Δ ́ τάξη
στο 4ο Δ.Σ. Σπάρτης, η Α ́ τάξη και η ΣΤ ́ τάξη στο 5ο Δ.Σ. Σπάρτης,
η Γ ́ τάξη στο Δ.Σ. Ξηροκαμπίου) με τις οποίες δημιουργούνται
πολυπληθή τμήματα 24 – 28 μαθητών/τριών και οι επιπτώσεις
που επιφέρει η πολιτική αυτή πως βελτιώνει τη λειτουργία των
σχολικών μονάδων;
Επιπλέον η ασάφεια που υπάρχει στο νέο καθεστώς χρηματοδότησης
των σχολικών μονάδων και το γραφειοκρατικό, δυσλειτουργικό
σύστημα χρηματοδότησης μέσω των οικονομικών υπηρεσιών των
δήμων, έχει ως συνέπεια να ξεκινά η νέα σχολική χρονιά χωρίς να είναι
εφικτή η κάλυψη βασικών λειτουργικών αναγκών των σχολείων.
Γνωστή είναι, επίσης, η απαράδεκτη κατάσταση με σχολεία να είναι
ερείπια, χωρίς αντισεισμική θωράκιση και με υποδομές λειψές και
επικίνδυνες και στο Δήμο Σπάρτης. Την ίδια στιγμή, που η
εμπορευματοποίηση της παιδείας ανθεί και τα οικονομικά βάρη της
λειτουργίας του δημόσιου σχολείου μετακυλίονται όλο και περισσότερο
στις πλάτες των γονιών, λόγω της υποχρηματοδότησης από το κράτος.
Τα μεγάλα λόγια για την «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» και
την «βελτίωση των σχολείων», ο «ψηφιακός μετασχηματισμός», δεν
είναι τίποτε άλλο παρά κούφιες εκφράσεις που μόνο σκοπό έχουν να
κρύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί, αλλά και τις
βαθύτερες στοχεύσεις. Θέλουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο, που θα
αναζητά πόρους σε χορηγούς και γονείς, που δεν θα προσφέρει
ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές εφήμερες δεξιότητες, με
βάση τις ανάγκες της αγοράς.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Οργανώνουμε την πάλη για
ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες!
Για να ανοίξει ο δρόμος να κατακτήσουν οι μαθητές το σχολείο που
μπορούν να έχουν στον 21ο αιώνα. Δημιουργικό και σύγχρονο, που να
στηρίζει ισότιμα κάθε μαθητή και μαθήτρια να ανακαλύψουν και να
εξελίξουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, να διαμορφώσουν ολόπλευρα
την προσωπικότητά τους, όποιο δρόμο κι αν ακολουθήσουν στο μέλλον.
Αρφάνης Δημήτρης
Δημοτικός σύμβουλος Δήμου Σπάρτης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου